ЛАСКАВО ПРОСИМО!

ЛАСКАВО ПРОСИМО!

Добро пожаловать!
(если разместить сюда виджет, то он заменит этот тест)

IP камери Reolink

ЧОМУ СТІНИ ЦНАПУ І ДОСІ ПУСТІ І ХТО САБОТУЄ ПОЧАТОК ЙОГО РОБОТИ?

ЧОМУ СТІНИ ЦНАПУ І ДОСІ ПУСТІ І ХТО САБОТУЄ ПОЧАТОК ЙОГО РОБОТИ?

Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) — державна установа з надання різноманітних адміністративних послуг за принципом "єдиного вікна" та "прозорого офісу", що створюється при місцевих радах з метою протидії корупції та комфортності в надані послуг фізичним та юридичним особам. Тут можна швидко, без бюрократичної тяганини, в комфортних умовах оформити паспорт український та закордонний, отримати посвідчення чи архівну довідку, зареєструвати своє місце проживання, суб’єкт господарювання та юридичну особу, вирішити питання щодо нерухомого майна та землеустрою, отримати дозвіл на регулювання та розміщення зовнішньої реклами, будівництво, торгівлю, чи будь-яку іншу державну або комунальну послугу.


Саме так, мав би виглядати Смілянський ЦНАП

Основним результатом роботи ЦНАП має стати доступність влади для громадян і реалізація основного принципу: влада для громади, а не громада для влади. В більшості ЦНАПів діють веб-платформи, де онлайн можна подати запити або простежити за розглядом власного подання. Створення і відкриття ЦНАПів стало однією із умов втілення в життя децентралізації. Адже сповідуючи принцип «влада для громади» та беручи до уваги досвід країн Європи, в найближчому майбутньому від створення таких сервісних центрів як ЦНАП ми нікуди не дінемося. Еталоном такого сервісу в Україні, є Одеський ЦНАП, нещодавно відкритий губернатором Одещини – М. Саакашвілі.

Модель Смілянського ЦНАПу. Вигляд в нічний час
Проект зовнішнього вигляду Смілянського ЦНАПУ

Аналогічний центр з послугами відповідної якості, вже мав би запрацювати і на Смілянщині. Але не дивлячись на те, що процес реалізації даної програми вже давно вийшов на фінішну пряму, до фінішу він досі не дістався.
Проект Смілянського міськрайонного ЦНАПу — єдиний в своєму роді проект подібного рівня в Черкаській області. Він передбачає створення єдиного для міста і району центру спілкування влади і громади, за єдиними стандартами та умовами, без розподілу громадян на міських та районних, з принципово іншим, наближеним до європейського підходом до запитів громадян.


Смілянський ЦНАП, вже мав би виконувати свою функцію у повному осязі
«Наполеонівські» плани

Саме через прогресивну позицію та наполегливу роботу над проектом керівника Смілянської РДА, Смілянщина отримала унікальний шанс стати однією з першопроходців у створенні цивілізованого центру надання адміністративних послуг.
Андрій КОЛЕСНИК перші кроки у реформі дозвільної системи розпочав ще на посаді Смілянського міського голови. Варто згадати участь Сміли в Україно-Польському проекті «Прозора Україна», допомогу польських партнерів у систематизації муніципальних послуг, створення карток послуг та відкриття дозвільного офісу за принципом «єдиного вікна».
Загальний план Смілянського ЦНАПу

Сьогодні, отримавши державну підтримку, Андрій Колесник зумів реалізувати те, що прагнув зробити ще у 2007 році. На його думку, поліпшення умов та рівня обслуговування населення державними установами — дуже вагоме питання, оскільки саме ця галузь демонструє ставлення держави до своїх громадян. Прозорість і простота в отриманні державних послуг – це прямий шлях до залучення інвестицій і стрімкого розвитку громади.

Ще в серпні минулого року було розроблено концепцію та підготовлено проектну документацію по створенню міськрайонного центру надання адміністративних послуг. Восени, під час візиту до Сміли, Джаба Ебаноїдзе (екс-міністр юстиції Грузії, один з провідників грузинських реформ, зокрема у податковій та дозвільній системі), який дав високу оцінку проекту Смілянського міськрайонного ЦНАПу.

За підтримки голови обласної державної адміністрації Юрія Ткаченка, Черкаська обласна рада повністю профінансувала проведення капітального ремонту приміщень, в яких має розташуватися ЦНАП.

— Всі ремонтні роботи завершено в грудні 2015 року. Приміщення готові до експлуатації, лишилося облаштувати робочі місця меблями та оргтехнікою. Меблі – нестандартні, дизайн та конструкцію яких розроблено фахівцями. Замовлено та протестовано програмне забезпечення системи «Жива черга» та багато іншого.

Згідно проведеного розрахунку, для запуску ЦНАП необхідно близько 525 000 грн. Оскільки в ЦНАПі передбачається 13 робочих місць адміністраторів, 8 з яких, для обслуговування міста, а 5 – району. Порахована дольова участь у фінансуванні: місто – 325 000 грн, район – 190 000 грн. Рішення про виділення коштів з місцевого бюджету знаходиться у компетенції депутатів, і може бути прийнято лише на сесії. Смілянська міська рада необхідне рішення прийняла. Смілянська районна рада – ні. Відповідальна особа за роботу з депутатами у районі — голова районної ради. Цю посаду зараз займає достатньо відомий на Смілянщині Володимир ГРОШЕВ. Свою пасивну позицію в питанні ЦНАПу, він мотивує по-різному. Один з мотивів — “необхідність” звіту голови РДА за надану у минулому році обласною радою субвенцію. Ще один з останніх мотивів блокування рішення – неминучість децентралізації, яка може скоро відбутися і призведе до необхідності утворення ЦНАПів у кожній можливій громаді, а цей ЦНАП залишиться місту. Мовляв, для району це «викинуті кошти».

Відремонтоване приміщення потенційного Смілянського ЦНАПу
Реальність

Така позиція В.В. Грошева, є абсолютно безпідставною. І є нічим іншим, як відвертим саботажем. Оскільки скориставшись своїм правом, районна рада спільно з обласною, може створити комісію для перевірки роботи голови РДА та доцільності використання ним субвенційних коштів. Залучити при необхідності, компетентних експертів з прокуратури та інших, відповідних служб. І, замість розмов, продовжувати роботу, а не “гальмувати” процес. Чого і досі, не було зроблено.

Головна причина гальмування запуску Смілянського ЦНАПу - протистояння Грошева
Причина

Слід розуміти, що потреба у створенні і нормальній діяльності ЦНАПу, як сервісного центру, який не поділяє людей на міських і районних є не тільки способом полегшити отримання різних адміністративних послуг жителями міста та району, а й однією з умов децентралізації. До речі, наскільки відомо, Володимир Грошев виступає за створення єдиної Смілянської громади, без розподілу Смілянського району на 4 чи 6 самостійних громад. Тому актуальність відкриття єдиного з містом ЦНАПу мав би навпаки відстоювати. Тож реальні причини поведінки голови Смілянської районної ради, лишаються загадкою. Хоча компетентні сміляни, пояснюють все тим, що пан Грошев розуміє на скільки це важливий проект, як для керівництва Смілянської РДА, так і для голови обласної адміністрації Юрія Ткаченка. Саботуючи зрушення з місця «завислого» питання, він шантажує останніх для задоволення власних інтересів, або ж у притаманній підліткам формі, самостверджується, “підгодовуючи” відчуття власної значимості. В будь-якому випадку, чи через амбіції, чи то через особисті інтереси однієї особи, Смілянщина і досі залишається без сучасного центру надання адміністративних послуг.

Документи по темі:

Ескізи із проектної документації Смілянського ЦНАПу:
Документ 1 Документ 2 Документ 3 Документ 4 Документ 5
Документ 6 Документ 7 Документ 8 Документ 9

Розрахунки:

Вартість меблів Загальні розрахунки
01:00
1123

Коментарі

Немає коментарів. Ваш буде першим!